Een wereldleider in Duty Free & Fashion

Lagardère Travel Retail biedt een groot portfolio van performante, innovatieve en bewezen retailconcepten in Duty Free & Fashion

Het doel van Lagardère Travel Retail is om de Duty Free & Fashion-winkelervaring voor passagiers over de hele wereld te vernieuwen, door opwinding en emotie te creëren op de luchthaven.

We ontwikkelen hoogstaande en innovatieve retailmerken en -concepten, met als doel een echte en gedenkwaardige winkelervaring creëren voor reizigers. We stemmen elk merk af op elke markt, om de lokale specificiteiten en het plaatsbesef te weerspiegelen, terwijl we gebruik maken van digitale functionaliteiten om reizigers nieuwe omnichanneldiensten aan te bieden, van "Click&Collect" tot "Shop&Collect".

Eigen merken - Buiten België

aelia fr
The Belgian Chocolate House
BPDF fr

Aelia Duty Free

Aelia Duty Free, The Art of the Gift: het duty free omnichannel-concept dat voor elke luchthaven wordt aangepast

Aelia Duty Free werd bedacht om te voldoen aan de verwachtingen van onze reizigers, verhuurders en merken. 

Het doel van Aelia Duty Free is het creëren van een opmerkelijke duty-free ervaring, gebaseerd op 4 pijlers:

  • Facilitering: Duty-free winkelen moet worden vergemakkelijkt, door categorieën zichtbaar en duidelijk te maken, met prijsvoordelen ten opzichte van de stadswinkel en een goede productkennis, zodat de shopping-ervaring echt vlot en vooral onvergetelijk is. Wij ontwikkelen nieuwe diensten om de reizen van onze klanten te vergemakkelijken: Click&Collect, Shop&Collect in België en bovendien een thuislevering op luchthaven van Charleroi.
  • Zorg: met duidelijke aandacht voor Aelia-shoppers en gebruikmakend van het ISO-gecertificeerde OSCAR-trainingsprogramma van het merk, is een nieuw serviceprotocol opgesteld voor Aelia Duty Free Next Generation, in samenwerking met Luxury Attitude, een specialist in optimale dienstverlening. Het personel baseert zich hierop om zich  op een kwaliteitsvolle manier tot de reizigers te richten.
  • Hier en nergens anders: de ervaring bij Aelia Duty Free is uniek. Elke winkel legt de nadruk op het unieke karakter van de lokale specialiteiten door een aanbod van iconische kenmerken, producten en "sense of place" . Het concept integreert ook interactieve & meeslepende retailervaringen binnen elke categorie en creëert zo retailtainment & emotie bij elke stap van de beleving van de klant. 
  • The Art of the Gift: De meeste reizigers komen in Duty Free-winkels om een cadeau te kopen. Voor Aelia Duty Free Next Generation iseen grote zichtbaarheid van het geschenk van primordiaal belang voor de consument; dit kan door een kwalitatieve service, geschenkverpakkingen,en product merchandising. "The Art of The Gift" is de handtekening van het merk en vat de merkpositionering samen.

De aanbodstrategie berust op een gezamenlijke en innovatieve aanpak met merkpartners, marktleiders (Parfums, Cosmetica, Alcohol, Tabak en Snoepgoed) en niche- en trendy merken.

 

BuY Paris Duty Free

Het beste van Parijs geselecteerd voor alle reizigers

BuyParisDutyFree_NewAge

De ultieme Parijse winkelervaring

BuY PARIS DUTY FREE is een concept van Société de Distribution Aéroportuaire (SDA), een joint venture tussen Paris Aéroports en Lagardère Travel Retail.

Je vindt er het beste van Parijs: een selectie van lokale en internationale topproducten, exclusieve acties en de nieuwste parfums en cosmeticaproducten, wijnen en alcoholische dranken, tabak, delicatessen en zoete lekkernijen.

BuY PARIS DUTY FREE biedt reizigers de ultieme winkelervaring in een verfijnde en serene omgeving waar de Parijse architectuur en inrichting niets aan de verbeelding overlaten. 

De producten worden stijlvol uitgestald en gaan met een voortreffelijke klantenservice, fascinerende prikkels en verhalen over de toonbank.

Retailtainment & Activatie

We blijven de manier waarop reizigers winkelen op luchthavens innoveren

 

"Art of Fragrance", "Le Bar" of "La Scène" zijn slechts enkele van de meest recente klantervaringen die we voor onze winkels hebben bedacht om meer spanning te bieden en ervoor te zorgen dat we ons onderscheiden van de massa.

Tijdens hun hele reis gaan we met klanten in gesprek via promoties, seizoensaanbiedingen en campagnes rond lokale specialiteiten.

Ons mantra is "goede deals in geweldige winkels."

 

Digital

Altijd, overal, op elk apparaat

We hebben een volledige omnichannel interactieve ervaring voor reizigers gecreëerd:

  • voor vertrek: sociale netwerken en de pre-order "Click&Collect"-dienst stellen klanten in staat om onze producten, aanbiedingen en service te ontdekken.
  • in de winkel: digitale apparaten betrekken en informeren reizigers en bieden digitale betaaloplossingen om hun reis te vergemakkelijken
  • bij terugkomst: "Shop&Collect" stelt reizigers in staat om bij vertrek te kopen en hun goederen op te halen als ze terugkomen. We houden contact met reizigers via nieuwsbrieven en after-sales diensten.

Klantendienst

OSCAR, een wereldwijd klantendienstprogramma

Sinds 2006 garandeert het OSCAR-programma (Open, Smile, Consider, Assist, Recognize) een ongeëvenaarde dienststandaard voor de klantendienst in ons netwerk. Al onze verkoopteams worden opgeleid in het ISO 9001-gecertificeerde Lagardère Travel Retail Training Center.

Herontdek Fashion!

Als leider in de travel retail fashion hebben we de meest dynamische merkenportefeuille opgebouwd.

Omdat mode ook een belangrijk onderdeel is van een commercieel ecosysteem op de luchthaven, ontwikkelen we levendige modeconcepten en verkennen we de wereld om de nieuwste trends en succesvolle merken te identificeren.

Van niche monomerkwinkels tot nonchalante multimerkwinkelconcepten: we zijn in staat om aan de wensen van elke klant en elke luchthaven tegemoet te komen.